12. juni 2010

Nu blir vi fler






Min kära sambo gillar hundar eller nej han älskar hundar och hans längan efter en sådan har försegott så länge vi har varit tillsammans (och längre...). När vi bodde i Malmø lät det " när vi flyttar till Norge ska jag skaffa hund." Nu bor vi ju sen ett tag i Norge men det finns ett stort MEN, hans kära sambo har inte haft ett lika stort behov av att skaffa hund...
Jag hittar 1000 anledningar till att inte skaffa det men T hittar 1000 anledningar till att skaffa det. Jag har försökt ignorera ämnet i hopp om att han kanske ska glömma bort det, eller ändra sig. Men så är inte fallet... Tillslut kom han med den 1001:e anledningen och jag gav med mig. Så för två månader sen bestämde vi oss. Det blir hans hund men ändå vår. Det blir en Golden Retriver med bra föräldrar som både tävlar i utsällning, blodspår osv.
Vår lille dog föddes för 5 veckor sen och är alltså snart klar för hämtning. Vi var och tittade på han och hans syskon i tisdags och såklart var de hur söta som helst! Vi satt nog i en timme och betraktade de små bebisarna. Första helgen i juni åker vi och hämtar han och till och med jag ser fram emot det nya äventyret med hund!

9 kommentarer:

  1. naw såå söta! ja jag har provat stövlarna och ja de är så sköna och självklart ska det bli ett köp ;-)

    Trevlig kväll! kram

    SvarSlett
  2. Ntå, så søte! Mye jobb med en hund, så skjønner at du ikke hadde lyst på i utgangspunktet, men du blir nok riktig så glad i den du også!

    SvarSlett
  3. va söta!!
    just nu har jag dagnes fråga på bloggen , kika gärna in och tyck till!:)
    // http://vmoslouiise.blogg.se

    SvarSlett
  4. Ja det kommer verkligen bli konstigt när man hälsa på er nu :)

    SvarSlett
  5. Hur har du kunnat stå emot så länge?!! Det är ju helt underbart med valpar... som du nog nu har fattat! E så himl avis på dig! O de e ju så himla söta!! Vilken av dem är er??

    SvarSlett
  6. Åh, herlig :) Berre litt misunnelig :)

    SvarSlett
  7. Åh vad söta...hur kan man motstå en sådan liten :)

    Ja det är verkligen helt underbart att bo i huset nu! det är jobbigt att bygga men kul när det är klart :)
    kram

    SvarSlett
  8. Åh så mys med tillökning med en hundvalp ;) Ska själv utöka min familj (dvs jag själv) med en hund så småningom i framtiden när jag vet vart jag ska bo osv.

    Klart vi kan ta en fika snart! Kommer till Oslo imorgon eftermiddag så kommer nog köra lite piano och pussa på min opererade prins. Men därefter så :)

    Det går fortsatt bra på jobbet då? Kul att få åka runt på möten då :)

    SvarSlett