18. juni 2011

Utflyktslördags










Vi bestämde oss för att åka på en liten utflykt i dag. Den röda ladan på väg till Charlottenberg vi har åkt förbi många gången var utflyktsmålet. Jag älskar små utflykter!
Ladan/Låven var stor och överfull med saker. Gamla skolbänkar, 50-tals möbler, serviser, kläder, stolar, och LP-skivor med svenska hits kunde man bland annat hitta. Det var så fint uppbygt med små sektioner och dukade bord och inte inslängt och smutsigt.
Där fanns även ett café där det serverades rømmevaffler och där slog vi oss ner i den gamla sköna antika soffan och kände oss som ett litet par i 87års åldern.
MEN jag tyckte det var överpris på möblerna för priser på 2-4000:- för gamla byråer/skänkar tyckte jag var i överkant. Visserligen är jag ingen möblerkännare, det kanske var antika märkes/kvalitetsmöbler men det blev iaf inget köp för oss.
Så det blir att fortsätta jakten på finn.no (blocketvarianten) i stället. Jag är så sugen på en ny-gamla vacker byrå. Letandet fortsätter!

1 kommentar: