15. juni 2011

Onsdagsmeny och korta ben


En enkel tikka masala när fantasin tryter. Jag skulle lyxa till det med nan-bröd men besvikelsen blev stor. Det var både torra och smaklösa så lyxen blev inte stor ...

Tog en runda på stan efter jobbet. Rean har tydligen slagit till och köerna ringlade inne i butikerna. Fyyyynda. Själv är jag alldeles för otålig för att leta, dra och slita köa och köa lite till. Själv hade jag en plan att jag skulle köpa ett par boot cut jeans men hade inte lust att lägga för mycket pengar. Gick därför runt på kedjorna som H&M, Lindex, Cubus, Kappahl, Monki, Vero Moda och Weekday UTAN resultat. Trodde inte att jag var mini med mina 165 cm men ALLA var för långa och till min bedömning skulle det inte bli snygga om jag sydde upp dom. Dvärgben vad det här... Åkte hem tomhämt och insåg att jag får gå upp en prisklass för att få den perfekta boot cut byxan till min korta kropp.
God kväll där ute!

5 kommentarer:

  1. Åh hojta till om du hittar ett par jeans, är på jakt jag med! hittade ett par grymma från Acne för säkert tre/fyra år sen nu, ångrar fortfarande att jag inte köpt dem ;)

    kul att du gillade iskaffen.. jag kör också nästan alltid med den svarta kapsylen ibland den lila :)

    SvarSlett
  2. Nja, vet inte riktigt men tror nog inte att det blir någon firing på oss heller. Som du säger är det ju så tråkigt att behöva ta semesterdagar (för sambon) för att åka hem och här firas det ju inte, mer än bland de svenska vännerna lite smått då :)

    Hittade ett par snygga jeans på MQ´s hemsida, märket är Zoul, de är ganska utsvänga men riktigt fina :D

    SvarSlett
  3. Jag säger gärna ja till långa byxben, de jag provar är alltid för korta så jag brukar få köpa storlekar som finns med extra långa ben. Men då är jag bara 5 cm längre än dig... Kanske är det kedjorna som har ändrat sina mått? Trist att du inte fann några som passade, hoppas du har turen nästa gång!

    Kramar

    SvarSlett
  4. Ja visst har hon. Hoppas nya skivan blir lika bra som den innan.
    Ha en fin kväll!

    SvarSlett
  5. Sv; Åh va lyxigt! :) Då är det bara att plocka å va glad! Speciellt bra mat nu på sommaren när man behöver lite extra vätska! Toppen säger kroppen! Kram

    SvarSlett