6. juni 2011

Så bra man kan ha det!

Jag kan nog redan säga nu att första helgen i juni kommer bli den bästa. Vi har haft fullt hus med mamma, pappa, en syster, mormor, morfar och hunden Thellma här. Äntligen kunde mormor och morfar komma hit på besök det var så kul att ha det här! Vi har även varit på bröllop hos våra fina grannar C & F. Vilken vacker dag!


Idag är vi två slitna själar som hade behövt återhämtningsdag i soffan. En sån helg ger så mycket glädje men tyvärr är inte energin med mig denna måndag.
Efter frosseridagar kändes det rätt med lite sundare vanor. Gick ut på lunchrasten och mötte regnet som nu har parkerat sinna tunga moln över staden och fyllde på med yoggi, fil och kesella att ha på jobbet. Hittade denna nya kokosyoghurt från Yoplait som var mycket sundare än Tines alternativ jag slukat i mig tidigare.
Regnskurana fortsatte mer eller mindre under hela dagen men när jag kom hem såg det ut att lätta och jag tog på mig löpdressen och gav mig ut. 12 min senare var det dags för nästa himlavask. Något blötare och helt utsliten kom jag senare hem.

I kväll parkerar jag tidigt i sängen!

5 kommentarer:

  1. Jag blir så suuur. Vill också hitta den yoggin i butikerna, men det finns inte att få tag på i Sverige. Kokosyoghurt är ju helt klart godast!!!
    Snygga strumpor du har... ;) jag har likadana och upptäckte häromdagen att jag satt dem på fel fot! Självklart fick jag ju byta ;) KRAM och ha en fin tisdag

    SvarSlett
  2. Flinka! Jeg elsker også den yoghurten! :D

    SvarSlett
  3. Hihi! Duktig du är. Det är underbart att springa i regnet, så mycket syre så det känns som man kan springa i en evighet :)

    Hoppas du har haft en mysig helg!
    Kram från Skåne

    SvarSlett
  4. Kan tipsa om en liten butik i min lilla stad som heter Ting ute och inne, de har en websida men även en inspirationsblogg som jag brukar kika in i:
    http://tinguteoinne.blogg.se/

    Kram! :)

    SvarSlett
  5. Gud vad kul att du hittade till mig!

    Jag bor i Mysen (vid gränsen) och har bott här sedan september. Min sambo är norsk så det är väl eg. orsaken till att jag flyttade hit ;-). Just nu jobbar jag som dekoratör på en Åhlénsbutik i trakten.

    Var bor du? :-)

    SvarSlett