8. juni 2011

Sommarlovslängtan




Luften slår just nu ut mig som en klubbad säl. Regn, sol, moln byts av dag efter dag nu.
Trots det älskar jag tiden nu. Den GRÖNA fulkomligt exploderande naturen. Blommor i härliga färger precis överallt.
När jag gick förbi sjön här i byn hade ett gäng 7-8 åringar sommarfest och det stod och sjöng så fint att jag var tvungen att smyglyssna lite. Minns själv pirret i magen på skolavslutningen. Vilka härliga sommrar man hade! Bad i massor, barfotadans i gräset och glass i massor.
För en liten stund önskade jag att jag var den där 8-åringen på väg ut på sommarlov....

4 kommentarer:

  1. Så mysigt du skriver, man minns den där känslan så väl när man sjöng in sitt sommarlov... :-)

    SvarSlett
  2. Jo, tiden går otroligt fort när man har en valp :D glömmer aldrig valptiden med catch. så mysig och underbar. =) man önskar dem alltid är sådär små och har mycket päls :D hehe kram

    SvarSlett
  3. härliga bilder!

    hoppas du får en strålande dag! kram

    SvarSlett
  4. du är så gulligt ! det kanske inte är så farligt som man inbillar sig, men ändå är det svårt att vänja sig vid sin nya kroppsform :) hoppas att jag gör det snart ! vilka fina bilder du tagit, äälskar sommaren !

    SvarSlett