12. september 2009

learning by doing?



Onsdag. Merete och jag stannar kvar på jobbet. Dricker vin och provar kläder. Efter 10 ombyte bestämmer jag mig för svart asymetrisk klänning/kjole och ankel boots. Michelle och Hanne kommer det blir en lite förfest innan vi fortsätter till Emil & Samuel där TOPP har 25-årsfest med blåa drinkar, stimerol och live uppträdande. Vi minglar runt och helt pløtsligt är det en halvtimme till tåget till mitt hem på landet går. Sätter mig på tåget, vaknar med ett ryck av tågkonduktøren som väcker mig och säger att vi är i Eidsvoll, sen bara går han. Jag som är helt nyvaken och inte helt nykter går jag ut på perrongen i EIDSVOLL. Har ingen aning om vart jag är eller ska. Går ner før några trappor, upp før några trappor fortfarande väldigt förvirrad. Ser heltpløtsligt EN TAXI! Frågar snabbt vad det kostar hem till mig och väger det mot att sitta på en iskall tågperrong i 5 timmar. Det fick bli taxi, mitt livs dyrast taxi. Learning by doing?

2 kommentarer:

  1. ... men du verkar i alla fall haft en rolig kväll! ...fram till Eidsvoll då ;)

    SvarSlett
  2. OI! den blemma har jeg gått på også.. Skulle til lillestrøm og havnet på Frogner i sørum.. Hehe, jeg hadde utrolig flaks og hadde en våken kamerat i nærheten som kunne hente meg.. Men jeg har lært å ikke sovne på toget igjen - kunne blitt DYRT!

    SvarSlett