8. desember 2009

Mot piggheten


Mørker när jag man går till jobbet, mørker när man går hem från jobbet... visst har vi hørt den førr.

På mitt tidigare heltidsjobb fanns det en timmes lunsch, en timme mitt på dagen när de få solstrålarna såg dagens ljus. I år (min førsta riktiga vinter i Norge) har min kropp fått en långdragen mørkerchock. Lunschen har blivit en halvtimme kortare och några solminuter blir det därmed aldrig. Jag går i konstant dvala... på morgonen får jag slita hårt i øgonlocken och sedan spola ansiktet kallt, under dagen kommer trøttheten på många besök.
Helgerna går nu till att sova, precis som jag kommit in i andra puberteten. Skönt jo visst, men stressande... jag har ju ett hushåll att sköta!

Så nu är det dags før bekämpning! Träningen finns ju redan på schemat och hjälper bra, men det krävs mer... Så før att speeda upp mig själv mer har jag idag inhandlat vitaminer... Det måste ju bara gøra susen... Josefine vs trøttheten 2-0

1 kommentar:

  1. Håper vitaminene hjelper ;) Kjenner til følelsen.. man går rundt å føler seg litt som en zombie.. jeg gleder meg til sommeren jeg!

    SvarSlett