23. august 2010


Ganska glad trots fortsatt dataløshet

Fortfarande datalös och bloggen lyser med sin frånvaro. Verkar nu som försökringen täcker en viss del endå och jag väntar på att skadeanmälan ska bli behandlad. Men jag försöker intala mig att det är bra för mig, datapaus. Jag kan få massa saker gjorda som att.... hmm kollar på tv, prata i telefon och äta godis... Min kära åka nyss till jobb och jag kidnappade då hans dator för att stilla beroendet lite.
Helgen bestod av letande efter en hunddag (som sedan visa sig vara inställd), partylördag, middag med grannarna och Ikeaskruvande. Hur glad blir man när man öppna kartongerna och det är 55 steg för att få ihop ett klädskåp. 55 STEG! Jag trodde som vanligt att jag läste manualen noga men lyckades såklar att skurva i brädbitarna upp och ned och fram och bak. Men när T kom och hjälpte till blev det tillslut ett skåp. Det är stort och brunt och redan fyllt.
Ja det är konstigt det där med Ikeasaker... man liksom glømmer hur jobbigt det är med alla skruva och brädor åt fel håll och gör det om och om igen...

2 kommentarer:

  1. Huff, får litt angst av å sette sammen IKEAting ;) Savna bloggen din, håpa du e snart tilbake for fullt!! :)

    SvarSlett
  2. Haha, det är så typiskt IKEA det där. Alltidn är man monterar så är det alltid nåt som antingen fattas eller så har man monterat fel. Ser fram emot när vi ska sätta ihop våran garderob från IKEA sen haha.

    Ingen fara med att vi inte kunde ses igår. Vitar igen det vettu :) Nästa vecka låtar bra för min del.

    SvarSlett