29. november 2009

spice up you life


Det finns saker man saknar nu när man gått och blivit "utlandssvensk". Creme fraishe med goda smaker, mamma scans køttbullar och nu i jultider... JULmust. Jag var på butiken før en månad sen och handlade julbrus... trodde det var samma sak som julmust. Kom hem och såg att den var rosa, dessutom smakade den hallonsaft... nedtur! Men før en vecka sen hade jag ju sverigebesøk och vad hade de med sig? En julmust! Den njøt jag helt klart.

I fredags skulle jag køpa saffran. Det enda det kunde bistå med här på landet var omald saffran. Jag køpte den, men är nu osäker på om det kommer bli en lyckad histora att använda den till bakning? Jag har nog bestämt mig för att avvakta bakning till jag gjort ett besøk i Sverige (om 2 veckor) Men det äkta vaniljsockret och anisen har redan använts. Bra køp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar