29. mai 2010

Prickfri morgon


Åhhhh! Vad jag har längtat till denna lördagen. Den första lördagen som jag vaknar efter en jobbvecka (okej jag började jobba i torsdags) och känner att jag har en välförtjänt helg. Jag har nämligen väldigt höga krav på mig själv och har inte alla njutit av helg nu när jag varit mellan "två jobb". Men så äntligen kom denna lördag! Gick upp och såg tvättkorgen som är full, disk som inte var diskad och damm på golvet, precis som det ska vara när man jobbat hela veckan (okej två dagar).


Köpte granatäppel förra veckan som jag bestämde att jag skulle attackera idag. Har tidigare kört skedtekniken (det vill säga bara gröpa ut den) vilket har lett till rosa pricka i en radie på 500 m. Så idag tänka jag använda mig av ett av alla husmorstips jag fått - träslevstekniken (dela äpplet, och slå med en träslev ner i en bunken). Smash - 4 kärnor ut. Smash - 2 fingrar inga kärnor. Smash - fingrar igen och fortfarande bara 4 kärnor. Fick skitont i fingrarna och tog till ännu en ny teknik trycktekniken (bara trycka hela enkelt) och vet ni vad, det blev SUCCE! Näsan alla kärnorna kom ut och jag blev helt prickfri.
Så nu ska jag fortsätta njuta av mig lediga och mitt prickfria kök!

2 kommentarer:

  1. Smart girl :) Har faktisk aldri smakt granateple, kva brukar du det til? :)

    SvarSlett
  2. så namnam ut!
    SV: jeg skal på roskilde og interrail, så jeg får ikke tid til jobb. sånn sett har jeg fri hele sommeren! hurra!
    skal du noe morsomt?

    SvarSlett