29. juli 2010

Kyckling & squashgratäng


Igår var T´s kompis här. Han hade två giiigantiska squash med sig från sin trädgård. Så nu blir det squash alla veckans 7 dagar i vårt hus. Eller kanske inte men på dagens meny fick den minsan medverka. Bara 9/10 kvar...


Kyckling & squashgratäng

4 st kycklingfileer

500 gram squash

3 msk pesto

1 burk tomatsoppa eller 1 burk krossade tomater

1 dl riven ost

ruccolasallad


1. Sätt ugnen på 225°. Skär kycklingfiléerna i tunna strimlor. Skiva squashen. Stek kycklingen i 1 tsk olja ca 5 min. Rör i pesto. Smaksätt med 1 tsk salt och 1 krm peppar. Ta upp kycklingen.
2. Stek squashskivorna i 1 tsk olja ca 2 min per sida. Krydda med 1/2 tsk salt.
3. Häll lite av tomatsoppan/krossade tomater i botten på en ugnssäker form. Varva kyckling, squash och soppa, låt översta lagret soppa. Strö över osten.
4. Gratinera mitt i ugnen ca 10 min. Servera med rucolasallad.

5. Servera med pasta

Ca 450 kcal per portion:
15 g fett • 40 g protein • 36 g kolhydrater

5 kommentarer:

  1. åh, vad gott det såg ut! måste testas (:

    SvarSlett
  2. kolla in min blogg!
    kommentera gärna mitt ny-slingade hår!
    kram!:)

    www.hejmikaela.devote.se

    SvarSlett
  3. sv. haha jag minns faktiskt inte vad killen heter...

    SvarSlett
  4. Sandra: Japp, snabbt & gott. I like!

    SvarSlett