1. januar 2010

De var en gång ett år

Nu säger vi bye bye 2009...


2009 vad ett bra år och jag har stora förväntningar på 2010. Karriären ska gå framåt. Jag ska satsa mer på träningen som har bortprioriterats allt för mycket 2009. Vi har massa projekt i huset och jag ska bli duktigare på att inte använda auto på min kamera. Troligtvis blir det några härliga resor och nya platser som upptäckas. Men framförallt hoppas jag på hälsa, många skratt och mycket kärlek. Välkommen 2010!



1. Januari. Nyåret spenderades i Lillehammer med kalkon, skumpa och nintendo wii.
Nya året børjar med flytt, det var dags för mig att bli norska. Men det var med viss sorg jag lämna Malmø. Min 20 veckors praktik børjade och jag fick känna på den norska kall vinter...



2. Februari. Ett hus inhandlas!! Det var en stor händelse och firades såklart med champange. Jag var på min førsta Oslo Fashion Week, en superkulvecka. Åkte ner till Halmstad för att fira Julias 25årsfest.







3. Mars. Första veckan i mars var (är) en riktigt födelsedagsvecka. Jag åker "hem" till Karlskrona för att fira Emmas stora dag. Mamma som också hade fødelsedag, spenderade den i stället i London med pappa och syster.



4. April. Vi har en finfin Lillehammerhelg med skidåkning i sol... mmm. Resan gick till hemstaden under påsken där Mammas 50årsdag firades med släkt och vänner. I slutet av
månaden gick flyttlasset till det vita huset. Oj, så overkligt och härligt på samma gång.








5. Maj. Jag firar min andra 17 mai i Lillehammer, hurra! Praktiken slutat och väskan packas för Malmø.




6. Juni spenderas mest på svensk mark. Skolan är inne i slutskede och projektarbetet ska slutföras. Jag är glad och tacksam att jag har så fina vänner i Malmø som jag kunde bo hos under denna tiden. Jag besöker värdens sötaste tjejer, lär mig äta sushi och åker till Karlskrona ännu en 25-årsfest.







7. I juli månad skriver vi klart vårt projektarbete. Arbetet får högsta betyg och det blir dags för examen! Denna dag firas ordentligt och dagen efter åker jag hem till Norge. Det är högsommar utan värme och jag börjar jobba. Vi får en fin grill av Thomas föräldrar i inflyttningspresent den används flitigt! Min familjen kommer på besök før att inspektera vårt nya hem.
T´s pappa fyller år och vi spenderar helgen på Bessegen. Vilken flott tur!







8. Jobb, jobb, jobb och det blir dags før min andra Oslo Fashion Week. I slutet av augusti åker vi ner till min hemby. Jag och min kära vänn M har 25års fest på hennes altan. Solen strålar och vi får en superfin fest.





9. September. Jag fyller 25år och har en mysig kväll med min älskling.
T´s föräldrar köper hytte och vi åker upp før att inspektera den. Garage börjar byggas av T med hjälpredor.





10. Oktober. Det jobbas och fixas endel inför den 19 oktober. Då åket vi äntligen till USA för att hälsa på T´s syster. Åh så härligt vi har det! Resemålen blev San Fransisco och Las Vegas och jag njöt av shopping, mat och kultur.







11. När vi kommer hem till Norge igen har det blivit november och vintern var på intåg. Jag får mysigt besök av Maja och Nicole och vi gör en premiärutgång här i "förorten".



12. Årets sista månad. Jag blir jultokig och tycker det är jättekul med julpynt (husmorsgenen kom på köptet med huset). Vi åker till Stockholm med min familj och helgen efter det är det äntligen dags för juleferie. Jag spenderar en vecka hemma och det blir både brödbak, glöggfest, hemmamys, julfirande och fikastuder. Åker tillbaka till Norge , jobbar några dagar sen firas den första nyårsafton i huset med vänner.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar