10. oktober 2009

En kladdig sak..


Denna fantastiska blender fick jag av mormor & morfar när jag fyllde 25 år. I love it! Har spanat in den länge.

Mitt första försök till att göra smoothie var dock ingen bra upplevelse. Jag lossade fel del och det forsade ut smoothie över både mig och bänken. När jag skulle torka upp de tappar jag samtidigt ett decilitermått jag precis använt, på golvet!!! Det var fortfarande yoghurth i den och det splashade ut över golv och fönster. Jag vet inte vad jag ska ta mig till får skratt&gråtattack samtidigt. Under städförsöket slår jag även huvudet i fläkten/ventilationen.

Men idag gick det MYCKET bättre. Gjorde proteinsmoothie till mig & T.
Mättande och supergod!

Proteinsmoothie (3 stora glas)
5 dl mjølk
4 skopor proteinpulver m vaniljsmak
1 banan
1 dl hallon

2 kommentarer:

  1. Jeg ELSKER smoothies og har smoothiemaker selv! Bruker den så ofte jeg kan - mmm, forfriskende og godt!

    Ønsker deg en nydelig søndag søta!
    Kjempefin blogg forresten!

    klem

    SvarSlett