11. oktober 2009

Slå ett slag för produktiva söndagar

Klockan ringer inte på söndagar. Men efter en hemmakväll vaknade jag upp utvilad vid nio. Bestämde mig för att baka kanelbullar. Inget jag lyckats med innan... Och hur gick det idag? 2 timmar senare har jag 40 kanelbullar klara. Supergoda och lagom stora. Nu kan jag kalla mig bullmamma! Städade upp i köket som såg ut som en krigsson och slängde in några tvättar.

Pussade på T som skulle på jobb och drog till Trento för mitt 3 träningspass denna veckan, det man inte gör på vardagarna får man göra på helgerna. 40 min på löpbandet och nu är det SMÄRTA i benen! Fortsatt projektet från igår och lägga singel på uppfarten... JIPPI!

När jag kom in bestämde jag mig för en liten hemmaSPA stund. Så jag tog fram inpackning, ansiktscrubb, ansiksmask, kroppsskrubb och fotfit. Nu är jag söderscrubbad och känner mig fresch som aldrig förr. Har landat i soffan med ett avsnitt av the city, the hills och greys anatomy.

Innan var söndagar ofta ångerst. För vad? Måndagar? Stressiga veckor? Stora projekt? För de som komma ska?
Men varför ha ångerst för det som komma ska? Det finns ju så mycket annat att lägga sin tid på!

2 kommentarer:

  1. Loppor? Hva betyr det da? hehe.. det har jeg aldri hørt før, iallefall. kalte det spå vi da. (kanskje det betyr det samme??).

    haha, bullmamma ;P du kan sende over en bolle til meg er du snill! Kanelboller er jo bare sååå godt!:D

    SvarSlett
  2. ååja, loppe ja. Da skjønner jeg! :) Det var da et rart navn på noe slikt ;P hehe!

    SvarSlett