6. april 2010

Hittat i matbutiken


Norge och Sverige = grannländer. Så lika men endå så olika. Som svensk i Norge har man inte särskilt mycket att klaga på, norrmännen är ju så glada och go och här finns bra jobb med bra løner. Men när det kommer till matbutiken, då känner jag en viss sorg. Ett utbud som sviktar till ett pris som känns som ett rån. (det finns ju en anledning till att harrytur är så stort.)
Jag fyllde inte väskan med mat (hade somvanligt en stor del av garderoben med mig) men några små godheter fick följa med till Norge. Alfalfafrø så jag kan gøra mina egna groddar och den "vanliga" soyan som man inte kan hitta här.
En Topp Hälsa slank också ner. En tidining som faller mig i smaken! Kanske ett tidningskoncept som skulle funka här i Norge också?

1 kommentar:

  1. Åh vad jag saknade matbutikerna hemma när jag bodde i norge. Jag och käresten pratade om matbutikerna i Oslo förra veckan, vi kunde inte komma på något vi saknade.. Kanske Sörlands Chips?

    SvarSlett