6. april 2010

vårenergin är här


Min påskresa børjade tidigt i onsdags. Jag fløg ner till Køpenhamn och anlände tidigt till min skånskelandets bästa stad Malmø!


Åkte først hem till N. Hon bjød på kaffe kokt på egenmalda kaffebønor. Vilken brud! Vi gick på fønstershopping och avslutade hos henne med fruktsallad. Fortsatte sedan hem till M & K där jag blev bjuden på god middag.
Kvällen spenderades på uteseveringen på Møllan med vin och alla mina favoritmalmøbrudar! Så härligt!

På torsdagen begav jag mig hemåt till mamma och pappa i Blekinge. Och vilken fin påsk jag har haft! Solen sken, fåglarna kvittrade och sockerruset var høgt.


Träningskläderna blev faktiskt använda ett par gånger. Løpning i vårvädret avslutades med styrka hemma på golvet.


Karlskrona var fyllt av folk!




Årets førsta mjukglass...

Avnjøts vid havet. Før en gång skull var det vindstilla och helt underbart!






Här, på førsta våningen bodde jag før några år sen. Litet, charmigt och originellt.


Bloggen har fått vila och kameraanvändandet kanske inte har varit allt før flitigt. Men vad gør det... Jag har njutit av middagar, promenader, besøk och fest.
Igår begav jag mig nøjd mot norsk mark igen!

3 kommentarer:

  1. Finfine påskebilder, Malmø ser ut som en fin by :) Kanskje eg må ta en tur dit en gang?

    SvarSlett
  2. Norgesturné er absolutt til å anbefale :) Sjekk ut http://www.nordfjord.no/ ;)

    SvarSlett
  3. Åhh, så jo ut som en kjempefin påske du har hatt! fint vær også! :) herlig

    SvarSlett