8. desember 2010

Banddistans

Idag steg jag upp på löpbandet/tredemøllen redo för en fight! Jag har inte haft en önska träningsmäng den sista tiden och det lilla jag har tränat har mest varit styrka. Men idag ville jag att lugnorna skulle jobba, jag lust att ta i, lust att ligga på bra med fart. Tryckte på bandet och började på 11,5, höjde snabbt upp till 12,4 och kände att det flöt på bra den första kilometern. När jag passerat 3 km började det bli tungt. Men huvudet sa nej, nej nej det finns ingen chans att ge upp. Placerade mig tyvärr på sidan av tv-apparaten och det närmaste visade tråk naturprogram, så inget att vila blicken på där. Fokuset fick i stället ligga framåt, uppåt. Kilometrana passerade och pulsen låg på en stabil men för hög nivå. Efter ett litet spurtande slutade tiden på 38:50 på 8,0 km. Kände mig allt annat en pigg efteråt. Aj min mage helt enkelt.
Kommer fortfarande fokusera på styrka, men lite mer löpningsinslag skulle mitt hjärta bliv väldigt glad av!

2 kommentarer:

  1. Vad duktigt kämpat!! Jag som inte tränat sen lillan kom till jorden skulle väll ligga som en säck potatis på löpbandet, haha. Men jag gillar att träna så förhoppningsvis kan jag komma igång lite till våren igen. Nu i vinter har jag bestämt mig för att gå i ide. ;-)

    SvarSlett
  2. Eller hur, det är både en inredningspryl och en kaffemaskin, så det är ju toppen :D

    SvarSlett