27. oktober 2010

Det kostar att vara norman



Några minuter på soffan innan duschen. Behöver väll inte säga hur min dag var! Som vanlig innehöll den högt tempo. När jag kom hem stod Billy redo för utomhusaktiviteter. Som tur väll var hade temeraturen höjts sen i morse. Då var det 1 grad och regn, vägen var som en isbana och några tvära inbromsningar var inget jag chansade på.
Vintern börjar sakta slå sig in över Norge och jag vill krampaktit hålla kvar hösten lite, lite till! Som jag brukar säga: Det är dyrt att bli norrman! Innan jag flyttade hit hade jag varken riktiga vinterskor eller vinterjacka. Visst var det kallt "hemma" men inte lika kallt och inte lika länge. Iaf är det något jag inbillar mig. Men sen är det ju det här med att bli äldre och uppskatta att vara varm före att se snygg ut. På högstadiet var det inte en chans att jag skulle ta på mig en jacka som slutade under midjan. Så fick man en sådan där härlig glipa när man cyklade.
Ah det är helt okej att det kostar att vara norrman. Jag har faktiskt inte lust att byta tillbaka till midjejackan igen...

1 kommentar:

  1. Sushi är gott så länge det är maki :) haha.

    Jag har också fått för mig att vintern är kallare och längre här än på hemmaplan. Jag är en av alla som inte ser fram emot en lång vinter iaf :)

    SvarSlett