13. oktober 2010

Vänlighet vara längst


I lördags när jag var ute och gick med Billy stod han som vanlig och sniffades sig hög i några buskar (troligtvis någon kompis som gjort i från sig där). Helt pløtsligt ropar en kvinna som stod utanför dörren till sin lägenheten att jag skulle komma dit. Jag gick något skepiskt fram och såg då att hon hade en kartong framför sig.

Kvinna: Vill du ha?? Bara ta!!
Jag ser då att det är hårprodukter från Tigi i kartonger.
Jag: Eh... men jag har inga pengar.
Kvinna: Men bara ta. Jag har fått dom och kan inte använda upp dem.
Jag: Ehhh
Kvinna: Ta så många du vill! Jag har ännu fler här (tar fram Loreal produkter)
Fortfarande skeptisk men tar några produkter.
Jag: Ehh... Tusen tack!!

Jag blev både förvånad och skepisk och börja fundera på om det var något fel på produkterna osv. Det blev jag säkert för det är väldigt "osvensk" att ge bort saker till någon man inte känner. Vi skadinavier är överlag inte sådana. Kvinnan hade inte norskt ursprung var nog bara otroligt snäll och givmild! Eller...
Tack du okända!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar