26. oktober 2010

hemmaplan och avslappningsmetodik

Så var jag tillbaka från turen på hemmaplan. Jag har hunnit med fylleslag, familjemys, besök på sjukhus och kroppkakefest. Och så har jag sovit ut! Jag har försökt och samla energi men har mest varit en tung blyklump hela jag.
Har iaf haft välbehövliga timmar med familjen och desto mindre timmar i de sociala medierna värld. Testa! Det är välbehövligt för alla ibland.

Eftersom min kropp har kommunicerat obalans valde jag att stå över träningen. Jag gjorde inpackning och ansiktsmask och försökte ligga och andas lugnt. Ta hand om det inre och yttre samtidigt, vilket halleluja moment! Fast det blev bara ett gott försök som gick sådär. Hade verkligen haft gott av meditation och andningsövningar. Jag borde verkligen satsa på avslappning för välbefinnande. Jag har svårt för avslappningsläget. På tåget är avslapning = sova, vid tv är avslappning = sova all min avslappning = sova Men ändå sover jag för lite. Oj, det behövs nog lite välbalanserad avslappning i mitt liv, och det är nu!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar