26. januar 2011

Hur fångar man dagen?

Såg Eat, Pray, Love igår, och tårarna rann av lycka. Så fantastiskt fin och vacker film! Julia Roberts har alltid varit en av mina favoritskådisar och denna filmen kommer komma långt upp på min lista. Ska köpa boken och läsa under Thailands-turen, tror faktiskt den är ännu bättre.
Filmen innehåller mycket om att hitta sig själv och balansen i livet. Något jag funderar mycket på. Hur lever man fullt ut? Hur finner man ständig ro och styrka? Hur fångar man dagen, hela tiden? Jag älskar fart och träning med svettdroppar men fick en stark önska om att börja med meditation efter att ha sett filmen. Någon som har tips på böcker, filmer etc om meditation?

9 kommentarer:

  1. Har också funderat samma, framförallt när jag fick barn, utnyttjar man dagarna, njuter man tillräckligt...

    KRAM på dig

    SvarSlett
  2. Åh, boken är fantastisk! Gillar den massor. Filmen har jag inte sett än, men jag ska göra det snart. Har väl inga direkta böcker om just meditation, men däremot rekommenderar jag att du läser the Secret! Handlar mycket om att leva och vara sann mot sig själv och sina medmänniskor och lagen om attraktion! Mycket intressant!
    Tack för att du tog dig tid att svara. Jag är ju lite äldre än dig ;) och är inne på mycket 80-tal! Det "jobbiga" är ju att leta upp ny musik... dagens ilandsproblem. Ha en fin kväll. KRAM

    SvarSlett
  3. nää jag såg nu att jag läste helt fel! jag har eos 450D, så det var ju inte alls samma :-)
    Men kul med ny kamera kan jag tänka! kraam

    SvarSlett
  4. haha men gud vad häftigt ! en sån skulle jag också vilja ha :D det är ju inte alla som har sitt DNA på väggen liksom ;) den där filmen har jag inte sett, måste nog göra det ifall du säger att den är så bra :)

    SvarSlett
  5. Just det där att "hinna med livet" är hur svårt som helst! Den filmen måste ses snarast- tack för tipset!

    Nu är jag iallafall tillbaka så nu ska det bli ordning på bloggandet igen! Och nu hittar Du mig även på http://mammamorran.se
    Kram
    MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism

    SvarSlett
  6. Filmen är ju INGENTING mot boken. Boken är en av de bästa jag läst någonsin! Har typ aldrig skrattat så mycket när jag läst en bok. Jag har mediterat mycket i mina dar, men är väl mest "självlärd". Till en början kan det vara svårt med disciplinen, att bara sitta själv. Kolla på vattumannen.se, där har de massor med meditationsskivor, kan vara ett bra sätt att börja på.

    SvarSlett
  7. Hej söta!
    Jag måste vara bra tråkig för jag tyckte att filmen var en av de segaste jag sett, lång och sur mest fast jag log bra vid deras första möte.. :)
    Får väl läsa boken..

    Va fräsch din blogg har blivit! :)

    SvarSlett
  8. Älskar filmen, vill med läsa boken!!

    SvarSlett