14. januar 2011

Bra fredagspresenter



























Idag var jag och hämtade min nya vänn Canon EOS 550D, slet upp kartongen direkt och snabbladdade batteriet. Det är ju inte bästa fotoförhållandena kl nio en januarikväll så jag bara klickade av några bilder i mörkret här i vardagsrummet. Bilderna är alltså tagna med autoinställningar utan blixt och måste säga att resultatet är över förväntningar! Ser fram emot att lära känna denna lilla sak, tror vi kommer uppleva mycket tillsammans!

Har även varit och hämtat tavlorna som vi haft inlämnade för inramning. Åh så kul det ska bli att sätta upp dem, ska visa i morgon när de kommer på väggen. Verkligen kul med personlig konst, kan vara helt säker på att ett sådant exemplar inte sitter på någon annans vägg.

T jobbar kväll och jag hade lite funderingar på att ta en öl med några vänninor men bestämde mig istället för att ta ett träningspass och slappa i soffan sedan. Och det känns som ett bra beslut! Träningen gick super, blev bara ett snabbpass eftersom Billy väntade på mig hemma men man kan faktiskt köra slut på sig själv på 30 min på löpbandet. Svetten rann och ansiktet var helt rödflamingt när jag släpade mig ur från Elixia. Älskar effektiva och hårda pass!

5 kommentarer:

  1. Heldig du er som har søte Billy og fine EOS! Jeg har bare eos-leppomade jeg... :P
    Whitestripsene fra Crest er veldig bra! Har brukt dem før, og de kan virkelig anbefales!

    SvarSlett
  2. Hej och STORT tack för din fina kommentar hos mig. Säljare, nej du, det kommer jag aldrig att bli. Jag tror verkligen på produkten, jag har inga problem med att ringa upp och prata med folk, bygga upp ett förtroende, men när det kommer till att inte ta nej som svar, då är jag inte med. Så, det blir till att ringa chefen imorgon kväll och hitta andra jobb på måndag. Kan ha ett på gång som passar mig bra mycket bättre.
    Grattis till din nya kamera förresten även fast du är lite otrogen! ;) Jag har själv en Nikon D5000 som jag är väldigt förälskad i.
    Ha en fortsatt trevlig kväll. KRAM Lotta

    SvarSlett
  3. Härligt med finfin kamera- själv anv jag en Nikon! Älskar den, även om jag fortf inte kommit förbi automatinställningarna :D
    Ha en trevlig fortsättning på helgen!
    Kram
    MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism

    SvarSlett
  4. Åh, va kul med ny kamera, ser ju redan att du kommer bli nöjd! :)

    SvarSlett
  5. Ja det fanns verkligen ALLT på formex!

    den kameran har jag och är nöjd men borde lära mig lite mer funktioner. leta rätt på manualen kanske ;-)


    kram!

    SvarSlett