5. januar 2011

Januariträning

 


Jag gillar inte gymmet i januari. Jag får lite cellskräck/forbi bland alla svettiga människor. Allt tar tid och allt går i slowmotion. Men hej ni som har nyårslöfte och träna jag hejar på er men jag bestämde mig iaf för att jag skulle springa ute igår. Och har jag bestämt mig då ska jag det, rätt att det snöat hela dagen. Så sånn fick det då bli, jag pulsade ut i snön och avverkade ett par kilometer. Det var en sådan frihetskänsla och jag andades in varenda milligram med luft som gick. Röd och god totalkraschade jag i soffan sen.
Idag hade jag bestämt mig för att upprepa succén MEN idag har det snöat och det snöar fortfarande och inga vägar är plogade, så jag fick plocka fram stridsarmbågarna och åka till Elixia. Som tur var hade jag åkt från jobbet tidigt och döm till min förvåning, det var inte alls mycket folk! Mitt styrkespass gick nästan fortare än vanligt men starketen (om jag någonsin har haft någon) hade blivit kvar bland julgodiset. Eftersom det hade snöat hade jag ju dagens andra pass när jag kom hem. T hade redan tagit en runda på förmiddagen men uppfarten var något igensnöad igen. Billy är iaf superglad när han får vara med på snöskottning, han jagar snön (?) och gräver gigantiska hål i vallarna vi har skottat upp. Såklart måste ju jag vara den retsama storasystern som täpper igen hålen med snö igen. Men han fick fyra skivor ost när vi kom in så han är nog ganska glad i mig endå.

4 kommentarer:

  1. Oki, jag är så jäklans sugen på en Iphone 4 vettu så måste köpa mig en ^^ Men vilket abonnemang har du? Funderar om jag ska köpa telefon via abonnemang eller om jag ska punga ut pengar men januari är ju en fattig månad. :/

    Åh, vad spännande att du ska dit på tisdag! Nervös? ^^ Hälsa gärna från mig :)

    SvarSlett
  2. Vill du följa varandra via bloglovin, svara på min blogg! :D

    vicckiss.devote.se

    SvarSlett
  3. vad fint du har gjort det här, den var bra mycket snyggare än min ;) hihi !

    SvarSlett
  4. jag har inte tränat på över en månad nu! har verkligen haft fullt upp över jul och de få tillfällen jag fått har jag haft fullt upp med annat så jag har tydligen haft ett långt jullov;-) MEN jag tycker det är kul och längtar dit var dag men har svårt att komma iväg mer en en dag per vecka då både jag och min sambo jobbar i butik = helger och kvällar. Men snart ska haf hursom ta tagb i träningen men gillar inte heller riktigt gymmet i januari...

    Kram!

    SvarSlett