20. april 2011

Crash, boom ...




I går kom en sån där omedelbar förälskelse över mig. Crash, booom jag blev helt knäsvag av dessa muggar inne på Home & Cottage. Jag såg mig själv sittande på kökstrappen på tidiga helgmorgonar med varmt rykande kaffe i koppen. Tänk vilken förälskelse man kan få till materiella ting. Egentligen blev jag förälskad i hela butiken, rustika slita möbler, härliga doftljus, fluffiga skin och vackra kuddar. Jag skulle kunna bo där inne!

Så har jag gått på påskledigt. Om måndagen var lite tomt, var tisdagen tommare och idag var vi bara ett par tappra krigare kvar i korridoren. En halvdag avverkades med hög anda och hemma böjades packande inför ännu en helg på vift.
Tog ett break med promenad med Billy i skogen. Båda två höjde näsorna i skyn av de underbara dofterna som kommit fram nu på vårkanten. Man märker verkligen att Billy är lika glad för våren som mig.

Nu är väskan packad och jag beger mig hem mot barndomshemmet!

5 kommentarer:

  1. Älskar att gå och titta inne i den butiken men de blåste oss lite när vi beställde soffor därifrån så vi bad att få förskottet tillbaka och sen dess har vi inte handlat ngt därinne.. :/ Är det Tine K kopparna kommer ifrån eller är det deras egna märke? :)

    SvarSlett
  2. Nope, det var i butiken i Sandefjord..personalen sålde en klädsel som det visade sig inte tillverkades längre..tror inte den personalen jobbar där längre iofs ;)
    Men vill köpa så mycket när jag är därinne!

    Haha..ja antagligen är det det men det ser ju inte alls bekvämt ut för nacken!
    Hoppas ni får en fin påsk ni med! Vi skall vara i Norge de första två dagarna sen åker vi till mamma&pappa i Sverige på påskdagen och eldar påskbrasa och skjuter raketer..så det blir nog mysigt.
    Jag är så jäkla sugen på att dra iväg till Paris en helg, det hade varit mysigt men lite svårt med en bebis. :)
    Vad hittar ni på? :)

    SvarSlett
  3. Såna förälskelser är härliga, tittade in på hemsidan o visst var där mkt vackra ting!

    Ja Mejas hår är fint, hade själv lika lockigt hår som barn men det växte bort... Även sonens babylockar försvann så det kommer nog lillans lockar göra med... Men jag tänker hålla kvar dem så länge jag kan. ;-)

    Hoppas du får en riktigt trevlig påskhelg, kramar!!

    SvarSlett
  4. De skal snart åpne en stoor Home & Cottage her snart, gleder meg! Kos deg hjemme på ferie! :)

    SvarSlett
  5. Otroligt fina, förstår din förälskelse :-)

    SvarSlett