13. april 2011

Festliga dagar


Igår hängde regnet över byn. Stora tunga droppar föll mot marken och skappade översvämningar i den mossiga trädgården. Efter det kom en blåst som hette duga lagom till läggdags. Men idag tittade solen fram igen och när jag kom hem var det snabb ombyte och ut på joggingtur. 2,5 km uppvärmning, spenstträning, 2,5 km nedvarvning. Stumma ben men bra flås!
När jag kom in gjorde Billy ett glädjetjut över att få komma ut och njuta av de sista soltimmarna. Man möttes av grilldofter, barn i massor som vinglade cyklar omkring på gatorna, barnvagnspromenerare och hundar. Billy gillar alla och tycker det är riktigt festliga dagar nu.
I kväll blev det inget mer avancerat än gröt och kesopannkakor till middag/kvällsmat och ett avsnitt av en En unge i minuten. Snyftfest!

6 kommentarer:

  1. Å vilken söt hund! Jag hade velat ha en stor hund, men då min sambo är hundrädd blev det en liten papillon för oss haha.
    Jag såg också en unge i minuten, och blev INTE sugen att föda barn en gång till :)

    SvarSlett
  2. Sv: Hihi, där slog du huvudet på spiken ;-) Min bloggtorka beror helt på en liten krabat som flyttat in hos oss. Fast svärmor vet inget än och tänkte överraska henne (hon läser bloggen) :-)

    Kram till dig!

    SvarSlett
  3. Billy kan vara det sötaste som finns.

    SvarSlett
  4. Åh vilken vacker golden :) ♥

    Svar: Hihi ja, älska Apple! Jag kanske ger med mig snart ;)

    Kram!

    SvarSlett
  5. Gud va fin han är, underbar bild!
    ha en mysig helg!! kram

    SvarSlett