30. april 2011

När solen nuddar sängen


Här på denna muren har mina små barnsben sprungit, hoppat, dansat och lekt. Med de stundtals bittra havsvindarna bitande i kinderna har jag så många gånger stått och blickat ut över havet. När vi var där på skärtordagen låg allt så stilla och glittrande och grönskan hade blommat ut i ett harmoniskt myller.
Kristianopel är värt ett besök!

Lördag och jag vaknad så tidigt solen träffar sängen. Nu är det inte så att jag springer upp utan ligger kvar i en stor hög av kuddar och täcken med macen på magen. HELG! Och jag ska gå bananas i trädgårdsbutikerna i dag. Jag såg att det hade öppnat en ny, den tredje i vår lilla by. Den måste besökas. Att jag sedan inte har 1/4 släng av gröna fingrar är något jag får beklaga mig över senare. För i dag ska jag bara njuta och beundra alla det vackra skapelse jag ska släpa med mig hem i eftermiddag.
Vad hittar ni på i dag?

3 kommentarer:

  1. Åh är du en Blekingetös! Dem är alltid så underbara, slår aldrig fel när man springer på människor som kommer från Blekinge! :)
    En av min närmsta vänner kommer därifrån.

    Ha en underbar helg och en trevlig Valborgsmässoafton!

    kramar

    SvarSlett
  2. Så nydelig det ser ut der! Har ikke grønne fingre jeg heller, men har prøvd å plante litt allikevel! :P Har oppdatert om daten min nå, hihi! :)

    SvarSlett