4. april 2011

En sådan måndag

Så har jag parkerat i soffan med benen i kors och datorn bekvämt på magen. Billy har legat bredvid mig men bestämde sen att golvet var en bättre plats. Där ligger han nu med magen i vädret och ser ut och vara lång in i härliga drömvärlden.
I natt kl 3 slog jag upp ögonen och min kropp gjorde en konstig felkoppling och ville att det skulle vara morgon. Sömnlösa nätter tillhör inte vanligheten hos mig men när det sker är det en stor frustation i kroppen. När klockan sa pip hade jag nyss somnat in och på den vägen blev det... Kaffet räckte inte till men allt går och efter för många gäspningar kunde jag bege mig hemåt.
Kvällens middag blev en snabbvariant. Tortellini m kött, squash, tomat och groddar. En god ädelostsås hade pimpat upp rätten men detta var vad energin räckte till i dag.
Ja ibland är det en sådan måndag! 

1 kommentar: