21. mars 2011

Bergodalbana
















Efter en usel träningsvecka förra veckan var det dags att ladda om. Tagga, tagga! Det är ingen kris för mig att ha en dålig träningsvecka (försöker jag intala mig) när jag inte tränar till något speciellt men jag var extra taggad idag. Tåget var supersent så jag var på träning senare och hade mindre energi än vad jag tänkt. Men det finns väll inga ursäkter?!

Intervaller 8x3 (1,5 vila)
Uppvärming: 8 min
Nedvarning; 8 min
Total 50.20 min

Hade hög men stabil puls. Kändes bra i både benen och lungor, kunde pressat ännu mer.
Det som är bra med att köra på löpbandet är att den håller tempot åt än och det är lättare att hålla jämt flow genom intervallerna.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det är lättare att köra intervaller på löpband iom att det inte går att fuska med tempot. Kör man ute blir det så lätt att man saktar ner istället för att fortsätta med samma tempo.

    SvarSlett
  2. hehe ja så är det ju, alla har vi olika smak ;) jag skulle nog också gilla den tror jag, älskar filmer som ändå har en mening och ett djup!

    hihi hoppas det, den kan få komma ut nu så vi kan pröva den ;)

    SvarSlett
  3. Jag förstår inte riktigt..jag kan verkligen inte löpa..det får bli promenader eller kanske t o m cykling i väldigt sakta mak ;) Det verkar så skönt att bara kunna sticka ut på en löptur och rensa lite.
    sv: ja, hon är så go så! Gnugga kinden? Hmm..men när man snackar så är det ju oundvikligt..nu har ju jag iofs det där skyddet på men det börjar bli lite fult så kanske dags att ta av snart. Ja, jag tycker också att jag är försiktig men det finns alldeles för mycket bevis på att jag inte är det.. ;)

    SvarSlett