7. mars 2011

Herr Nilsson på bloggen

Nu tycker jag det är dags för lite fler Thailandbilder, denna gången med ap-tema. Jag kan väll säga att jag är glad att jag hade ett bra zoom-objektiv för dehär små varelserna fick inte komma mig så nära. Tycker det är hur söta som helst att betrakta men det måste vara på avstånd... Den sista apan fick syn på en kvinna som gick på stranden med en banan och i princip attackerade henne för att få bananen. Kvinnan tänkte först inte ge sig i från den men fick efter 2 sekunder se sig själv besegrad. När en apa har fått syn på en banan finns det inget som stoppar han...

9 kommentarer:

  1. Vilka söta bilder. Dont take my banan =)

    SvarSlett
  2. Jag älskar apor. Såg inte så överdrivet många i Thailand men på Mauritius såg jag en hel del, varav en skulle attackera mig. Scary! Som sagt, beskådar dem gärna själv på avstånd ;)

    sv; haha, ja att skriva samboavtale kändes lite vuxet. och stort på nå sätt haha. Inte för att jag tror det skulle bli så mkt bråk om det skulle bli så att vi separerar men likabra att ha kontrakt på vad man äger osv :)

    Kram söta!

    SvarSlett
  3. Vilka fina bilder! Jag hade heller inte gått i närkontakt med dem hur söta de än är :) Tur det finns teleobjektiv ;) KRAM

    SvarSlett
  4. Söta apor! :)
    Ja, hon har allt som oftast den minen..bara att pluta tillbaka! ;)

    SvarSlett
  5. Hey, hade det varit lov att ha apor i hus här hemma i Nord, hade jag garanterat varit en av dom som hade en ;)
    Måste vara super kul att komma dessa djur nära!

    Kanon Bilder & Tusen tack för din kommentar ang könsroller, vi är helt eniga vi ;)

    SvarSlett
  6. fina bilder! de kan säkert vara rätt envisa när de bestämt sig för något :)

    SvarSlett
  7. Så söta! Men jag håller med dig! Skulle inte heller våga mig för nära! Men på håll är dom roliga att titta på!

    Hoppas du haft en fin dag! Kram!

    SvarSlett
  8. Utrolig stilige bilder! Aper er så fascinerende :)

    SvarSlett