3. mars 2011

Träningstankar

Jag kom iväg på den där lilla löpturen i tisdags och idag blir det en liten till. Min nya Garmin tickar på perfekt nu, älskar teknikduppenings (ja när det funkar vill säga). Vad jag inte gillade var att min puls var alldeles før høg i børjan av passet. Men vad hade jag egentligen førväntat mig? Hej, jag har knappt sprungit de sista månaderna men jag tror endå att jag har världens bästa kondition. Neeej...
Iaf så var det väldigt mysigt att komma ut igen, springa førbi hus där det dofta en blanding av stekta køttbullar och skøljmedel, hålla balansen på isfläckarna och låta tankarna flyga. Kom och tänka på tisdagarna før några år sen då trände jag ett tag med medeldistansare i en friidrottsklubb. Jag var ensam tjej och alldeles før dålig men oj vad jag sprang. Vi tränade i samma hall som Carolina Kluft och jag førsøkte se vältränad och smart ut varje gång jag sprang førbi henne (inombords sjuuuuuuuukt tung och flåsig). Inte för hon brydde sig om hur jag såg ut när jag sprang men endå. Träningen tog egentligen hela kvällen men det var ganska mycket häng på de blåa tjockmattorna och nördsnack mellan övningarna. Och efter lassade jag i mig pastan eller varma mackor med champinjonstuvning med Greys Anatomy på tv´n.

Dags att sätta på sig skorna och ta en sväng om på vägarna igen!

5 kommentarer:

  1. Tack så mycket! :-) Vad snäll du är!

    Duktig du är som tränar och springer. Jag borde också börja ;-)

    Vad härligt ni verkar ha haft det i thailand! Jag älskar det landet!

    Ha en fin kväll!

    SvarSlett
  2. tar ju ett tag att komma tillbaka efter träningsuppehåll, vill inte ens tänka på hur det kommer vara efter graviditeten... huvaligen :)

    SvarSlett
  3. Oh vad härligt med en löptur... Har ni barmark nu? Vi har fortfarande en del is på gatorna :/

    SvarSlett
  4. Vad duktig du är som håller igång.

    SvarSlett
  5. jag är lite sugen på att börja springa och har funderat på det ett tga. men är lite trist att springa här i stan bara :/ får börja på gymmet och hoppas på flytt snart :-)

    kram o trevlig helg!

    SvarSlett