29. mars 2011

Vaniljdoft i huset


Ljuset låg sådär härligt vårit över huset när jag kom hem. Efter turen fick Billy fick han hänga på terassen där han låg och spanande nyfiket på grannbarnen medan jag slängde ihop en müsli. Alla nyttiga frö och nötter jag kunde hitta i skåpen plus sukrin, äkta vanilj, olja och vatten. In i ugen på 200 grader.
Härlig vaniljbulledoft spred sig efter en stund i huset och jag forsatte sedan med fiskmiddagen.
Vissa dagar ger matlagningen en såndan härlig avslappnande ro!

4 kommentarer:

  1. Vad kul att du hittade till min blogg :) Blir alltid lika glatt överraskad när någon ny kommenterar :) Hur hittade du mig?

    Ja, gipset är inget kul alls. Men mest för att jag inte kan göra så mycket så länge jag inte kan gå på benet liksom :/

    Läste i din info att du jobbar på reklambyrå. Vad jobbar du som då? Och du är inte ensam om att vara kakmonster!! :S hihi

    SvarSlett
  2. Älskar sånna zinkhus, men har ännu inte hittat ett själv.

    SvarSlett
  3. Jag håller med, det bara kommer över mig ibland att jag får världens mat o baklust o fylls av välbefinnande. :-)

    Ja jag såg The Ark för något år sedan på en företagsfest då de dök upp som hemliga gäster o showade, det var grymt! Stod längst fram o hängde på scenkanten, haha...

    Kramar o hoppas du har en fin kväll!

    SvarSlett
  4. Vilken hemmafru du är då, egengjord müsli! Jag tror att jag absolut skulle äta mer müsli om jag hade en god och knaprig som jag gjort själv..jag menar, jag äter ju mer kakor och bullar när jag gör de själv istället för köpebullarna.. ;)

    Näee, för tusan..inge kul att vara sjuk och det är så ledsamt när Junie också är sjuk för då är hon ju gnällig och det är svårt att vara på topp när huvudet känns som om det ska sprängas. Men det har passerat det mesta nu som tur är! :)

    SvarSlett