24. mai 2011

Bloggtankar såhär på kvällskvisten



























God kväll!
Ville börja med att säga TACK till alla som är inne här och lämnar avtryck! Alltid kul att få respons på min lilla blogg i den stora bloggvärlden.
Jag har egentligen bloggat ganska länge. Började skriva dagbok på lunarstorm för måånga år sen. Fortsatte sedan på skunk och har sedan haft både blogg.se, metrobloggen och blogg.no. Alla är idag raderade vilken jag nu kan ångra. Men jag har faktiskt sparat endel av inläggen från lunarstorm. Kanske vore något att posta här någon dag. Eller?

Jag har egentligen aldrig haft några storslagna mål och drömmar med mitt bloggande och känner inte alltid behov att blogga varje dag.  Jag tycker bara det är kul att vara kreativ och kombinera fotografering med skrivande. För mig är det så viktigt med intrigitet och det är därför jag raderade tidigare bloggar, det var allt för personliga.
Om man fick drömma hade det såklart varit kul att tjäna en liten summa på bloggande. Men det krävs såklart tid och arbete, inget kommer gratis, inte ens en blogg!
Vad är era mål med bloggarna?

Önskar er en fin kväll där ute!

7 kommentarer:

  1. Jeg liker bloggen din veldig godt i alle fall! <3
    Det ble vanskelig for meg å ikke blogge for personlig, derfor blogger jeg så anonymt som jeg gjør. Jeg liker også å være litt kreativ, og det er alltid gøy med respons på det en gjør. Hadde vært gøy å se en av de gamle innleggene dine! :D

    SvarSlett
  2. Hej

    Jag har inget mål med min blogg. Tycker bara att det är kul att skriva och ta bilder. Kul att ha för barnen framöver.
    Fick jag drömma fritt skulle jag helst bara resa runt, fotografera och blogga om det :)

    Kram Åsa

    SvarSlett
  3. Min blogg är egentligen mest en slags personlig (inte privat) dagbok för barnen att kunna ta del av när de blir större. Visst skulle det vara roligt att tjäna pengar på den, men jag känner mig alldeles för main-stream för att vara intressant ;) Däremot skulle jag gärna ta mig in i fotograferingsbranschen, men där är man ju bara en på miljonen, tyvärr. Drömmar finns men inga sätt att verkligställa dem.
    Och jag gillar din stil, du är dig själv och så var du faktiskt en av de första som fick mig att komma igång med träningen, igen! KRAM och ha en fin kväll

    SvarSlett
  4. Bloggen funkar som min digitala fotodagbok, älskar att använda kameran och dokumentera våra dagar.. hoppas Ellen kommer uppskatta den när hon blir stor, jag kommer iaf alltid älska att kunna titta tillbaka och se på allt mysigt vi har hittat på, blir helt varm i hjärtat!

    sen hade det ju inte varit fel att tjäna storkovan ;)

    SvarSlett
  5. Inget mål alls, jag gör det bara för min egen del som ett utlopp för min kreativitet. Innan har jag klippt och klistrat och nu gör jag detsamma fast på nätet..typ. Sen gillar jag att man får kontakt med så mycket fantastiska människor, man får inspiration och energi genom andras bloggar.
    Jag tycker till exempel att din blogg verkar vara mycket intressant, trots att jag bara varit inne några dagar än sålänge!

    SvarSlett
  6. Planerna med min blogg är att förvara minnen.
    Kul för barnen att kunna gå in och läsa om sin barndom.
    Men visst som du säger skulle det vara kul att få en storblogg. För med många läsare blir det roligare att blogga.

    Kram

    SvarSlett
  7. Jag hade också på lunarstorm, skrev som tusan..sen hade jag på blogg.se också..ångrar att jag raderade den, hade en rätt så stor skara där faktiskt men jag tror att det är lätt när man har blogg.se som forum och uppdaterar ofta..
    Vad jag vill med min blogg ja..från början var den privat och hemlig. Men sen delade Björn ut den till familj och vänner så nu får man nästan tänka på vad man skriver..de av familjen som kanske inte känner riktigt min "stil" att skriva och prata kan ju få chock som tusan..så inga könsord eller svordomar eller annorlunda åsikter med andra ord.. ;)
    Nu kan de hänga med lite vad gäller Junies utveckling och det är ju kul för dem och oss..vi åker oss trötta var gång vi hämtar killarna för att alla skall hälsa på oss.. :S

    Hade varit kul om bloggen dragit in pengar men jag är alltför ojämn i skrivandet. Och så har jag ju inget tema heller.. ;)

    SvarSlett