22. mai 2011

Söndagsaktivitet på svettig nivå



Söndag, vilodag! Eller? Här har det blivit många vilodagar denna veckan pga en segande förkylning men nu är den nästan ute i kroppen och jag kände för att köra igång på riktigt.
Det blev det en fartfylld, svettig och aktiv söndagsförmiddag.

- 35 min morgonpromenad med Billy. Inte i rasande tempo utan behaligt ovh skönt.
- 13 min powerwalk till gymmet. Härlig uppvärmning.
- 10 min på crosstrainern. Behövde få upp pulsen. Flås hej!
- 33 min styrketräning. Har blivit mycket löparpass så det var KUL att ta i lite igen.
- 15 min powerwalk hem. Lite stelare än innan men med bästa E i telefon gick det fort att ta sig hem.

Var förresten ute med hårbollen på joggingtur igår. Han har ju opererat armbågarna i frambenen så vi trodde inte att det var någon bra idé att springa med honom. Men i torsdags var han hos veterinären och hon sa att det var bra för honom att följa med på jogging bara det inte var på asfalt. 
Det var alltså premiärjogging för oss två igår och det var riktigt skoj. Såklart gjorde han inte sina behov innan utan skulle stanna för några toa-pauser men annars var han en bra joggingkompis som drog sin matte i spåret.

Kom förresten på att jag inte visat den superfina klänningen jag vann hos söta Josefine från Lindex Affordable Luxury. Ska fota och visa snart!!

1 kommentar: