5. mai 2011

Idag blev det rå mat


Ja, det blev visst mat i dag också. Och inte vilken mat som helst utan sushi från de nya sushistället i vår by. Jag har saknat det här så jag drog på smilbandet när jag såg "öppnar snart" skyltarna i fönstret för ett tag sen. Det var riktigt goda bitar så det bli tummarna upp från mig.

Tänk, då var snart torsdagen på väg mot sitt slut! Gick jag inte nyss i den sega måndagslunken? Jag hoppas att solen skiner lite extra de nästa dagarna för en av mina nyinköpta blommorna verkar redan lite less efter köldknäpparna som varit nu de sista nätterna. Men om jag ger det lite extra kärlek och näringsdryck borde den väll överleva. Eller...

På lördags inträffar det norska fenomenet dugnad här på området. Här finns inga anställda som städar på grönområderna utan de boende får hugga tag och plocka pinnar, papper och annat ovälkommet som kommit fram efter vintern. Billy är väldigt glad för att tugga på pinnar och skräp så han kommer säkert uppleva det är mycket roande att "städa" gatorna i helgen,

7 kommentarer:

  1. haha, ja och de gick åt! Jag blev jätteglad att alla åt av det! Vilken härlig blogg du har och fina bilder! Kram och skön kväll till dig!

    SvarSlett
  2. Gud va gott, har varit galet sugen på sushi i flera veckor nu, men eftersom A itne får äta det på ett tag, så har jag också fått låta bli.. men vet inte om det går en vecka till ;)

    ha en bra början på helgen!!
    kram på dig

    SvarSlett
  3. åh jag önskar att jag hade lärt mig att äta sushi! det ser ju bara för gott ut :)

    SvarSlett
  4. Haha nej jisses, jag provade fota mammas katter när jag var hemma sist men de är inte riktigt modellvänliga, utan ska springa fram och "gosa" med kameran ;D Du kommer bli riktigt impad när du fotar porträtt iallafall, det blir så fina bilder :D

    SvarSlett
  5. God förmiddag snäckan..Sushi det är något som jag hade velat äta nu men får vänta ett tag till,,vågar inte äta det när jag väntar.Ha en skön fredag söta bönan.kram

    SvarSlett
  6. Mmmm... vad gott!! :) XO

    SvarSlett