4. mai 2011

Objektivkärlek


För några månader sedan byttes Nikon mot Canon och då fick jag även byta mina objektiv till nya förmågor. I veckan kom mitt nya fasta 50mm Canon-objektiv och jag fotade loss i dag när jag lagade mat. Oj vad jag gillar det, så fint skärpedjup! Som en fast veckomeny numera blev det grillat. Och det gjorde ingen mage besviken.

Som jag trodde kom kylan på besök och både handskar och sjalar får värma mig på morgonen. Men i dag när jag satt och blickade ut över åkrarna på tåget hem tittade solen fram. Den fick mig att byta planerad gymtimme mot löpning. Igår var jag ute med två kollegor i en av Oslos fina parker i en härlig lunk och i dag tänkte jag trycka på i ett raskare tempo. Dock stoppade en ohärlig känsla i stortån och ett allt för högt puls mig i dag. Snart stafett med jobbet så nu blir det att ligga på!

4 kommentarer:

  1. Fina bilder! Jag har ännu inte kommit mig för att köpa nya objektiv till min NIKON (HUR kan man byta bort den ;)) men lånar mammas. Har inte riktigt kommit överens med det fasta än, men får väl ge det en ny chans. Jag är mer för tele!
    Härligt med lite löpning! Jag får avvakta lite till och vänta ut halsen, tills dess blir det styrketräning. Också ganska kul, men inomhus. Hoppas du får en fortsatt fin vecka . När är tävlingen förresten? KRAM

    SvarSlett
  2. Vist är det underbart! Älskar min fasta 50mm och har på det i stort sett alltid. Både fint skärpedjup men också bättre skärpa och finare färger, tycker jag nog :D Kram

    SvarSlett
  3. Härligt! Då förväntar jag mig en massa fina matbilder framöver nu då ;)

    Jag är dunderförkyld och feber till och från så det blir ingen träning för min del. Buhuu.. har inte tränat på länge nu! :(

    Jag är helt fäst när det gäller exstensions men det är för att jag har så oförskämt lite hår på skallen så exstensions är en väldigt bra uppfinning för nån som mig. Tyvärr skiter man inte pengar och kan inte alltid unna sig sånt ;)

    Kram!

    SvarSlett
  4. Dags før Holmenkollstafetten næsta helg? ;) jag ska inte springa, men ær det bra væder så har jag planer på att vara med i hejarklacken før laget från jobb ;)

    Han blir 9månader i morgon. Førstår det inte helt, tiden har bara sprungit uvær hær hemma..

    SvarSlett