23. mai 2011

Sommarsmaker



Testing, testing. En 3:a var för de här burkarna.

Förra veckan tog vi en snabb shoppingtur till Sverige för att handla mat. I vårt hem är vi storförbrukare av kesella så jag var tvungen att testa dessa söta variantern med smak av Hallon och Rabarber från Arla. Och ja, söta var just det de var. Gjorde både hallonfluff och rabarberdessert i helgen och det blev gott men ingen smakseufori. De funkar fint till dessert men som mellanmål håller jag mig till den naturliga varianten med mindre socker istället.

7 kommentarer:

  1. SV: Tusen tusen takk :) Søt du er :)

    SvarSlett
  2. Jag blir galen! Vid flera tillfällen har jag skrivit kommentarer här hos dig och så duttar jag med fingrarna och vips har jag backat och så får jag skriva om, vilket jag inte orkat. Men nu.
    Jo, söta är de verkligen, men rabarbersmaken gillade jag massor. Får hålla mig till dessa som lyxmellanmål lite då och då. Under veckorna duger lättkesella med bär precis lika bra. KRAM

    SvarSlett
  3. Det låter och ser oerhört gott ut, kurrar lite i magen här märker jag så det är nog dags att göra lite middag :)

    Ha en underbar kväll fina!

    SvarSlett
  4. Det såg riktigt gott ut!!
    Ja, ær væl 1 mil till Lillestrøm, tar ca lika lång tid till oslo och Lillestrøm med bil.

    SvarSlett
  5. den med hallon har jag testat, supergod! bakade bullar med den och det blev lyckat :)

    SvarSlett
  6. Har aldrig förstått kesella riktigt..vad brukar man det till?

    SvarSlett