11. mai 2011

Blomsterhav




























Ett litet blomsterhav i färger i en härlig mix av grönt, lila och vitt pryder just nu vår terass. Ja än så länge är det högst levande och får all kärlek det behöver. I helgen ska vår första träd gå ner i marken också, ett syrenträd som vi hoppas ger ett väldoftande lila symfonfi nästa år.
Idag har det varit sådär inte-varmt-inte-kallt-bara-mitti-mellan och en tunn jacka vad alldles lagom på skogturen med Billy. När vi gick i skogen i söndags visade naturens fenomen upp sig och vi stötte på både en huggorm och en kopparorm. De får ju ligga och sola sig vart de vill men jag kan inte säga att jag skrek i förtjusning när jag såg dem. Idag hade jag de stor ögonen med mig men vi slapp stöta på någon på vår väg.
Hur har ni det i mitt-i-veckan-kvällen?

11 kommentarer:

  1. Åh vad fint! Älskar krukorna!

    SvarSlett
  2. Tack snälla för ditt stöd och att du skrev under med ditt namn...det betyder mycket för mig och min familj <3

    SvarSlett
  3. Hej hej
    Sv: Tack så mycket! :)
    Mysig blogg du har! Och fina bilder..:)

    Ha en fin Torsdag
    Kram

    SvarSlett
  4. Så deilige bilder! Blomstene er nydelige. Så utrolig fine bilder det blir med det nye kameraet ditt. Ååå, som jeg ønsker meg et nytt kamera med nytt objektiv!

    Klem fra Cecilie:-)

    SvarSlett
  5. men vad fint du gjort ! och vad fina krukorna är, det är något liknande som jag vill ha här ute hos mig :)

    SvarSlett
  6. Tack så mycket!

    Gud så härligt med blommorna, fina krukor!!

    SvarSlett
  7. Så hærliga blommor! :)

    Imorgon ær det dags, lycka till! Har du sprungit det førr? Tror det ær en riktigt rolig upplevelse :)

    SvarSlett
  8. Väldigt fina blommor. Så mysigt att kunna pyssla på utomhus.

    SvarSlett
  9. superfint! gillar krukorna också

    SvarSlett
  10. Fint! Vad använder du för program till bilderna? Jättefint när man får in flera tycker jag.

    SvarSlett