15. mai 2011

Syrligt och gott


Efter en förmiddag med städ-tvätt-skrubb-sysslor, promenader och sök med Billy i skogen har jag insett att det är dag att dra ner på tempot och vila lite. Ja rabarberkräm har jag också kokat. I fredags blev det en paj som vi smaskade i oss men idag kändes det oaktuellt så kräm blev det. Hemmagjord kräm har jag inte ätit på 100 år men det smakade precis lika syrlig och gott som jag minns det.

En liten dum bacill har bestämt sig för att sätta sig i min hals och det bästa brukar vara att vila bort de.
Den gjorde entré redan igår men eftersom jag inte kände mig särskilt dålig då och skulle springa Holmenkollenstafetten så valde jag ignoreringsmetoden. Mitt jobb placerade sig på 63 plats av ca 450 och det tycker jag var en riktigt bra placering eftersom vi inte lagt någon stor vikt på laget utan bara tagit med de som vill/tycker det är kul! Så på fredag blir det att fira och skåla på after work.
Kaos i kollektivtrafiken i går och jag satte fötterna i hemmet kl 19.40. Hämtmat framför esc och lite vin i glaset gjorde lördagskvällen sådär fin och mysig som bara en hemmalördag kan vara.

10 kommentarer:

  1. Springer man i lag och särskilt när det är med jobbet så är det deltagandet som är det viktiga. Och det var ju en bra placering! Kul! Hoppas ni haft en fin helg. KRAM

    SvarSlett
  2. Såg att du vann hos prinsessan, glöm inte att säga till så du missar :D Grattis och Kram

    SvarSlett
  3. Bra jobbat på stafetten! Som du säger, deltagandet och jippot som åar det viktiga och roliga. Mitt jobb hade väldiga ambitioner, fellestreninger osv. Och efter gårdagen ær det nu full fokus mot næsta års stafett.. Ær ett aktivt gæng några av de dær :o)

    Krya på dig!!

    SvarSlett
  4. Det tog förresten ca 4,5timme till Ullared, med ett snabbt matstopp och några toalettbesök. Vi körde dock på eftermiddagen, var nere kl.20, hade hyrt en stuga där (finns för 4pers för 400kr natten) och shoppade på morgonen. Satt i bilen hemåt igen redan vid kl.12. Snabbt och smidigt. :o)

    SvarSlett
  5. Mina rabarber har börjat titta fram så smått. Allt är lite efter uppe i norra delarna.
    Kram Malin

    SvarSlett
  6. Mums! Vilka läckra bilder :) Ha en fin kväll! Kram ♥

    SvarSlett
  7. Nu i sommar ska jag ta några rabarber i mina föräldrars trädgård och baka massa goda pajar.Ha en skön tisdag.kram

    SvarSlett
  8. Åh så gott med rabarber!

    http://haleyborg.blogg.se/

    SvarSlett