18. mai 2011

Vitt, gult, rosa och grönt.



Ja!! Äntligen börjar förkylningen dansa ur min kropp och energin återkomma. Bra känsla!
Dagen har inte varit allt för innehållsrik men det var det jag behövde för att bli bättre. Hur svårt kan det vara att vila? Väldigt svårt om ni frågar mig. Bara städa lite där och fixa lite här...

I kväll hade jag tiden att stå i köket och laga en god klassisk fiskgratäng. Torsk med massa räkor, dill och citron. Vardagsmat som är otroligt gott!

Hoppas ni har haft en lite mer innehållsrik och inspirerande onsdag!

4 kommentarer:

  1. Fiskgratäng var något jag hatade som barn, kanske var det skolmatens fel? Men idag älskar jag det, mmm!

    Tack för dina söta rader hos mig, ledsen bara att jag haft dåligt med tid själv o svara. Men nu kom några rader till sist! :-D

    Hoppas du har en fin kväll och trevlig fortsättning på veckan, kramar!

    SvarSlett
  2. Ja, att vila på "order" är det värsta som finns. Man kommer ju på småsaker som man bara måste göra, annars ligger man bara i soffan och stör sig på dem. Men det är skönt att läsa att formen är lite bättre, får hoppas att den är helt bra när helgen kommer :o)

    Vi bor på Skytta, 5min från Olavsgård och Plantasjen om det kanske säger dig något? :o)

    Ha en mysig kväll!

    SvarSlett
  3. Fiskgratäng var det bra längesen jag åt, tanke på att det inte har varit nån favorit för mig men man blir ju lite sugen på att prova på att göra det själv för jag kan tänka mig att det blir bra mycket godare än Findus ;)

    Ja jag håller med en viss del gällande firandet i Norge men sen anser jag själv att det är feghet från oss svenskar för vi blir klassade som främlingsfientliga om vi flaggar. Menar, de har ju tagit bort nationalsången i skolorna numera vid skolavslutningar osv. Det gjorde de redan när jag gick i skolan :/ Men men, tiderna och traditionerna förändras!

    Allt bra annars då sötnos?

    SvarSlett
  4. Sjukt gott såg det ut! Hur gör du den? :) Är lite rädd för de med makaroner i som de envisas med här i Norge.. :s

    SvarSlett