16. mai 2011

Den stora dagen på intåg




























Fredagsstämning fast måndag, 17 mai och helgdag på intåg. Att man inte inser att arbetskapaciteten inte är som vanlig när näsan rinner som en öppenkran och huvudet dunkar. Det här med att hinna med allt i man borde göra på två dagar blir är dålig matematik. Nu ska det iaf vilas och förhoppningsvis vaknar jag piggar i morgon och kan gå ut och ropa "hurra" på gatorna som kommer fyllas med barntåg, glass och folkdräker.
Bilderna är för tre år sen och mitt första 17 mai firande. En glädjedag som jag gärna är med och hyllar nu när jag är svorsk.

3 kommentarer:

  1. Åhh.. din sambo (ær det væl?) har bunad, jag tycker det är så fint!! Till herrar gillar jag speciellt de som har knickers. Skulle ønska att min sambo (jepp, norrman) också hade bunad, men det får jag nog inte honom till att skaffa.

    Blir det Oslo och Karl Johan før er? Bor ni førresten i Oslo eller runtomkring? Vi ska in til stan på frukost, men håller oss ifrån KJ pga barnvagn. Eftermiddagen blir det grillfest hær hemma, så jag håller tummarna før fint væder. Ser ju lite riskabelt ut på yr.no :oS

    Ha en riktigt hærlig dag imorgon!

    SvarSlett
  2. Så klart må du også feire! :) Så fin Han var i bunad! :)

    SvarSlett
  3. Helgdagar är sååå trevligt, synd man jobbar inom vården o aldrig får njuta av dem, haha!
    Ha en underbar dag du söta!

    SvarSlett