24. november 2010

Välkommen på kaffekalas


Kappslarna har anlänt och nu kan vi dricka vårt goda kaffe. Tycker Nespresso gör supergottit kaffe. Enkelt, gott och snabb helt enkelt. Minns för ca 10 år sen när det böjade bli inne att ha kaffemaskin hemma. Dåg låg priset på 8-10.000 och man fick stå och mala och pressa hemma. Och hur många gånger gör man det? Typ en...
Denna kommer iaf användas flitigt, iaf på helgerna. På vardagar har jag fått nog koffeindos på jobbet och kör vattentankande på kvällen.

p.s. Ja jag vet att det finns decaf (stavning?) men hur ballt är de på en skala? d.s.

1 kommentar:

  1. Reklamen med George Clooney gör att jag börjar gilla Nespresso mer och mer.. ;)
    Annars, som gammal restaurangchef, tycker jag att det är lite fusk då nymalet smakar guld.
    Dock har jag inte smakat nespresso så jag vet ju inte alls vad jag pratar om egentligen.. plus att så starkt kaffe gör mig till en duracelkanin och det är ingen fager syn! :)

    Tack vad söt du är!
    Jag sov faktiskt ovanligt hårt och gott för en gångs skull men nu väntar vi på att helgen skall gå fort..
    Kram

    SvarSlett