22. november 2010

Vilken färg har julen?


Efter jobbet har jag varit och shoppat lite. Idag har mitt julpyntandet hemma hos oss officiellt börjat. Den vita ljusstaken är från Claes Ohlsson och ska pryda fönstret i sovrummet (ni ska få se senare.) Jag tog in jullådorna igår och fick lite stämmning, men han inte börja då. Jag har blivit mer och mer glad för att julpynta men eftersom jag har ett hus att fylla blir det ändå ganska sparsmakat. Pratade med min kära om att ha slinga runt terassen men han verkade vara mer inne på terassen, garaget och huset. Detta kan bli spännande...
Mitt julpyntande blir iaf ingen färgexplosion. Här går det i vitt, silver med lite röd touch.
Kommer nog komma upp en och annan julebild de kommande veckorna.

9 kommentarer:

  1. Har nästan alltid linne på mig när jag är hemma, är nog ganska varm av mig - speciellt nu som gravid, magen är ju ett element ;D

    SvarSlett
  2. Julen är vit ute, grön vid granen och röd med ngn tomte..guld finns också med i sken från brasan..
    Jag har egentligen ingen aning, tydligen så är "årets jul" lila..
    Tycker mer att julens färg är en känsla. :)

    SvarSlett
  3. Ja tänk att det är dags o pynta hemmet nu, första advent redan på söndag. Jag brukar vilja hålla mig till röd, vit, silver och guld färgmässigt till julen. :-)

    SvarSlett
  4. Mysigt med julpyssel! Skulle ju åkt till Ullared idag men det är snöstorm här så vi skippar det, där skulle jag köpt en och annan stjärna :)

    Jag jobbar som förvaltningsassistent men ska snart gå över och bli biträdande förvaltare, är på kommunens markavdelning där vi köper och säljer mark.

    SvarSlett
  5. Blir vanligtvis väldigt rött på jul men i år blir det ändring på det =)

    SvarSlett
  6. Jag började pynta för säkert en vecka sedan. Jag är lite av en jul-o-holic så det är svårt att inte börja pynta lite i förväg. Är långt ifrån klar men resten får komma allt eftersom. :-)

    SvarSlett
  7. Åh, upp med pics sen! Tror ni kommer få det jättemysigt! ^^ Önskar jag också hade ett hus att pynta :)

    Då har du fullt upp med andra ord! Men jag vill fortfarande gärna ta en kaffe med dig nångång ;)

    Ja, jag hoppas att julkalendern blir uppskattad av mina läsare! Har förresten bjudit in dig på facebookgruppen min. Så bara att bjuda in vänner :) Jo jag har fått sponsorer :)

    Det är bara att posta upp tävlingar i bloggen då! :) Jag tycker det är roligare att ge än att få :)

    Kram!

    SvarSlett
  8. Ja, det gör vi men vi VILL ju arbeta också.
    Tycker att det faktiskt går lite i uppåt i åldrarna också, många som är lata över 30 också..men det känns som att de inte behöver anstränga sig så mycket ändå och pappa har ju alltid pengar! :S

    Jag har varit i Norge sen 2006, kom hit på alla hjärtans dag och började jobba samma dag..sen har det varit lite till och från med undantag för 2008 som spenderades i Sverige. :)
    Var i restaurangbranschen först men övergick till klädbutik sen, inte alls samma inkomst men halva priset på kläder var ju ungefär samma sak som dricks.. ;)
    Sen när jag ska börja jobba igen efter mammaledigheten så har jag ingen aning om vad jag vill/ska jobba med. Vill ha ett riktigt jobb utan att jag behöver vara övertrevlig mot folk så att de skall spendera pengar.. ;)

    Reklamare låter kul, har du kul på jobbet?

    Hur länge har du varit i Norge?

    SvarSlett
  9. men åå nu blir jag lite orolig!! Håll tummarna för att det finns detta år iallafall :D

    SvarSlett